Важлива складова післядипломної педагогічної освіти, що має цілісну систему дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу педагогічних колективів навчальних закладів, досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу. Вона має ґрунтуватися на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням досвіду діяльності педагогів і конкретного аналізу результатів навчально-виховного процесу. Участь у методичній роботі має бути професійним обов’язком кожного педагогічного працівника.
Основними функціями науково-методичної роботи є такі: планування, організація, діагностична, прогностична, моделююча, компенсаторна, відновлювальна, коригуючи, координуюча, пропагандистська, контрольно-інформаційна. Одним із завдань методичної роботи на сучасному етапі є активізація творчих здібностей учителів. Творчий характер закладений у самій суті професії педагога. Його дії не копіюють попередні, динамізм навчально-виховного процесу вимагає оптимального рішення в кожному конкретному випадку. До творчості спонукає вчителя і сьогоднішній учень ― розвинена і нестандартна особистість , вимоглива до свого наставника. Отже, нині необхідно формувати тип вчителя-новатора, справжнього фахівця. Успіх навчально-виховного процесу залежить від того, чи відмовиться педагог від стереотипів минулих часів, чи готовий він засновувати стосунки з учнями на принципах гуманізму. Дійсність вимагає позбутися звичних установок, шукати нові форми спілкування як з учнями, так і з їхніми родинами. Критеріями фахової підготовки має стати рівень загальної культури вчителя та специфічні педагогічні характеристики: розуміння принципу природо відповідальності, що враховує природні задатки дитини, закономірності її розвитку; високий рівень володіння методикою знання дитячої психології.
Комплексне самооцінювання ефективності функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у другому півріччі 2023 навчального року
Освітнє середовище (відповіді батьків)
Педагогічна діяльність та система оцінювання здобувачів освіти
(відповіді дітей)
ВИСНОВКИ КОМПЛЕКСНОГО САМООЦІНЮВАННЯ
Основна діяльність школи спрямована на створення умов для реалізації державної політики в сфері освіти, виконання Законів України «Про освіту», 344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», від 18 травня 2019 року № 286/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання», постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти», «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», Концепції Нової української школи, Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища в новій українській школі, Стратегії національно-патріотичного виховання, затвердженої Указом Президента України від 18 травня 2019 року № 286/2019, Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2017 № 115 та інших законодавчих та нормативно-правових документів із питань виконання законодавства України в галузі «Освіта».
Упродовж 2021-2022 навчального року діяльність педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів, на охоплення навчанням усіх дітей шкільного віку.
Школа працювала за навчальним планом, складеним у відповідності до Типових навчальних планів, затвердженими наказом МОН України.
Адміністрація здійснювала контроль за виконанням програм, календарно-тематичним плануванням, якістю викладання предметів. Матеріали контролю були узагальнені в наказах, які доводилися до відома педагогічних працівників. Відповідно до річного плану школи та з метою контролю за виконанням навчальних планів і програм у 2021-2022 навчальному році, адміністрацією школи було здійснено перевірку виконання навчальних програм у 2-9 класах. Перевіркою підтверджено, що навчальний процес у 2-9 класах здійснюється згідно діючих навчальних програм, затверджених Міністерством освіти і науки України.
Керуючись Постановою Кабінету міністрів України від 11.03.2020 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» та листом Міністерства освіти і науки України начальний процес частково здійснювався у дистанційній формі шляхом застосування електронних засобів, інформаційно-комунікаційних технологій, платформ.
З початком повномасштабного вторгнення військ російської федерації в Україну навчальний процес було призупинено, а згодом відновлено, згідно відповідних розпоряджень керівництва Великолюбінської ОТГ, до якої належить школа.
У повному обсязі виконані контрольні роботи та всі необхідні форми контролю мовленнєвої діяльності з української мови і літератури, зарубіжної літератури. Проведено всі уроки розвитку зв’язного мовлення, позакласного читання, перевірено темп і техніку читання. Відповідно до плану виконано контрольні роботи з математики, фізики, хімії. З фізики, хімії, біології виконано всі заплановані лабораторні та практичні роботи. З іноземної мови проведено всі залікові уроки контролю: читання, письма, аудіювання, говоріння.
Освітній процес у старшій школі, направлений на реалізацію профільного навчання, виконує дві функції: функцію підготовки здобувачів освіти до самостійного оволодіння знаннями та вміння трансформувати набуті знання в загально навчальні та життєві компетентності. Справа навчання та виховання будується на основі освітніх потреб і природних здібностей учнів.
Якість освіти здобувачів освіти – це показник рівня професійної майстерності педагогічного колективу, який характеризує не наскільки доцільно вчителі підбирають форми і методи навчання, а наскільки ефективно проводять уроки, як впроваджують інноваційні технології для підвищення результативності освітнього процесу.
Протягом навчального року у школі працювало методоб’єднання класних керівників (голова м/о Подоба Г.М.), на засіданнях якого розглядалися питання, спрямовані на виховання в учнів патріотизму, розвитку національної самосвідомості, на взаємодію школи та батьків у покращенні відношення учнів до навчання; методичне об’єднаня вчителів початкових класів (голова м/о Гамрат О.В.).
В основному методична робота проводилась вчителями за рекомендаціями Великолюбінського опорного освітнього закладу та гуманітарного відділу освіти ОТГ. Проблемним залишається питання забезпечення педагогів методичною літературою з викладання навчальних предметів, довідниковою та науково-популярною, а також художньою літературою для учнів. Бажає бути кращим стан забезпечення учнів шкільними підручниками, комп’ютерами та іншими технічними засобами.
Виходячи з матеріальних можливостей ОТГ в школі працював лише один гурток для учнів 2-9 класів (вокальний),учасники якого брали активну участь у всіх загальношкільних заходах.
Організовано пройшов І етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з основних навчальних предметів.
Дієвою формою обміну досвідом було проведення відкритих уроків, відкритих виховних заходів, свят.
Весь навчально-виховний процес чітко спланований за такими параметрами:
1. Річний план роботи.
2. Робочий навчальний план.
3. Розклад.
4. Режим роботи школи.
5. Графік чергувань учнів, вчителів.
Адміністрація школи постійно здійснює контроль за навчальними досягненнями здобувачів освіти через моніторингове дослідження .
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, у 2021/2022 навчальному році», цьогоріч учні 4 та 9 класів звільнялися від проходження ДПА.
Виконуючи Закон України «Про загальну середню освіту», щорічно ведеться облік дітей, які проживають в районі обслуговування школи. Складаються списки і на цій основі прогнозуємо набір дітей до першого класу. Прийом дітей здійснюється на основі заяви батьків та висновку медико педіатричної комісії. В 2021-2022 навчальному році до першого класу не було зараховано жодного учня. На постійному контролі в адміністрації закладу подальше навчання випускників 9-го класу. У 2021-2022 навчальному році випущено 4 учні 9-го класу. Всі вони продовжують навчання у Львівських професійних училищах та коледжах.
Вагомих успіхів досягла співпраця батьків та школи. За участю батьків підтримувались належні санітарно-гігієнічні умови для навчання учнів; проведено капітальний ремонт та облаштовано кабінет інформатики; проведено поточний(косметичний) ремонт класних приміщень. Тематика проведених батьківських зборів була спрямована на розвиток активної співпраці батьків, громадськості і школи, вплив сімейного, родинного середовища на формування особистості школяра.
За підсумками проведеної роботи приймаються управлінські рішення щодо виконання поставлених цілей. Серед них: створення належних умов для продуктивної співпраці учасників освітнього процесу; пошуки нових форм і методів проведення уроку; проведення індивідуальної роботи з здобувачами освіти; налагодження спільної роботи закладу освіти і батьків; відпрацювання контролю з боку класних керівників за підготовкою учнів до уроків, ведення зошитів, щоденників, станом відвідування закладу освіти; удосконалення контролю з боку адміністрації за освітнім процесом.
- Продовження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа», впровадження у 5 класах нового Державного стандарту базової середньої освіти.
- Організація освітнього процесу після вимушеного переривання його звичного перебігу, викликаного спочатку тривалими карантинами, потім – військовою агресією російської федерації на території нашої держави.
- Організація навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах поєднання різних форм організації освітнього процесу.
- Посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції, просвіти з питань особистої безпеки.
- Психологічна допомога учасникам освітнього процесу.
Науково-методична проблема школи:
- "Підвищення якості освіти, оновлення змісту і форми організації освітнього процесу через удосконалення творчої співпраці вчителів і учнів".
Мета:
- створити сприятливі умови для саморозвитку та самореалізації педагогів і учнів, ефективного розвитку усіх напрямів педагогічної діяльності школи.
Завдання:
- організація пошуку, розробки і апробації нового змісту освіти і виховання учнів, форм і методів його реалізації;
- орієнтація освітнього процесу на розвиток здібностей, схильностей та потреб кожного учня;
- забезпечення ефективної взаємодії та співпраці учасників освітнього процесу;
- створення позитивного емоційно -психологічного клімату, особистих взаємостосунків та соціально-педагогічних умов;
- збагачення діяльності педагогів школи новими прогресивними методами і засобами навчання обдарованих дітей;
- розвиток особистості і професійних якостей педагогів, які необхідні для їх соціально-педагогічної діяльності;
- формування інтересу і позитивного ставлення до дослідницької діяльності педагогів;
- вдосконалення навичок самоосвітньої діяльності педагогів.
Стратегія розвитку Порічненської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів
Протоколи засідань педагогічної ради 2022-2023 н.р.
https://drive.google.com/drive/folders/1_NSncmxn-wU66EJmCdEOj-ELu62dbBuC?usp=sharing