Нові нормативні документи, за якими працюватиме навчальний заклад у 2024-2025 навчальному році
Як організувати успішний старт 2024/2025 навчального року та адаптувати освітній процес до нових реалій?
Наказом МОН від 07.08.2024 № 1112 затверджено Порядок та умови здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні. Цей документ вже набув чинності (він зареєстрований в Міністерстві юстиції 08.08.2024 за №1222/42567 та опублікований в Офіційному віснику України) і діє до дати припинення або скасування воєнного стану на території нашої держави. Цим Порядком визначено умови для організації очної та дистанційної форм навчання в закладах освіти й підстави для зупинення діяльності ЗЗСО.
Наказом МОН від 20.05.2024 №714 було затверджено Зміни до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти. Цей наказ зареєстрований в Міністерстві юстиції України і набув чинності з 01 серпня 2024 року (крім підпункту 6 пункту 1 змін, який набирає чинності з 01 січня 2025 року).
Відповідно до частин першої та другої статті 12 Закону України «Про повну загальну середню освіту» кількість учнів у класі (наповнюваність класу) державного, комунального закладу освіти не може становити менше 5 учнів та більше 24 учнів, які здобувають початкову освіту. Ця норма набирає чинності з 01.09.2024 й буде застосовуватись тільки 1-х класів, учні яких розпочнуть навчання у новому 2024/2025 навчальному році.
У листі МОН від 05.06.2024 № 1/9930 надано роз'яснення щодо формування мережі та розподілу освітньої субвенції.
Постановою КМУ від 05.09.2023 №985 було внесено зміни до Постанови КМУ від 13.09.2017 №684 та затверджено нову редакцію Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку, вихованців та учнів (норми цього документа застосовуються з 01.07.2024). Цей документ визначає особливості системи збору та обробки даних дітей, яка ведеться з використанням програмно-апаратного комплексу «АІКОМ» відповідальними працівниками закладів освіти, органів управління у сфері освіти та служб у справах дітей.
У листопаді 2023 року набув чинності Порядок раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти, затверджений спільним наказом Міністерства внутрішніх справ та Міністерства освіти і науки України від 18.08.2023 № 685/1013. Цим нормативним документом визначено механізм реагування поліції, ДСНС і закладів освіти у разі застосування особою або групою осіб фізичного та/або психологічного насильства (із застосуванням (не застосуванням) різних видів зброї) у закладі освіти та прилеглій до нього території й затверджено форму Паспорта безпеки.
«Раннє попередження нападу на заклад освіти: організація роботи та оформлення Паспорта безпеки»;
«Паспорт безпеки закладу освіти: детальний опис та інструкції щодо оформлення».
Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 25.07.2023 №1351 затверджено Порядок проведення медичного огляду дітей та інших осіб для зарахування їх до закладу освіти, дитячого закладу оздоровлення та відпочинку, який набув чинності з 01.10.2023. Зокрема у наказі визначено правила та процедуру проведення попередніх та медичних оглядів перед вступом до 1-го класу ЗЗСО та ЗДО й викладено нову редакцію форми первинної облікової документації № 086/о «Медична довідка (лікарський консультаційний висновок)» .
Із 2024/2025 навчального року стартує новий етап реформи НУШ, який передбачає впровадження циклу базового предметного навчання у 7-х класах закладів загальної середньої освіти. І цей етап потребує ґрунтовної підготовки вчителів, яка включає опрацювання нормативних документів та добір дієвих педагогічних інструментів.
Наказом МОН від 09.08.2024 №1120 затверджено нову редакцію Типової освітньої програми для 5 - 9 класів закладів загальної середньої освіти. Цей документ є ключовим для організації освітнього процесу, адже він містить комплекс головних освітніх компонентів. Він окреслює підходи до розроблення освітніх програм закладів освіти, визначає вимоги до здобувачів освіти та обсяг навчального навантаження, містить рекомендовані форми організації освітнього процесу та опис інструментарію оцінювання.
«Складаємо освітню програму та навчальний план для 5-9 класів НУШ за новими вимогами»
Наказом МОН від 02.08.2024 №1093 скасовано наказ МОН від 01.04.2022 №289 та затверджено рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 5-9 класів НУШ. І цей документ містить чимало нововведень! Зокрема ним визначено загальні та галузеві критерії оцінювання, правила та процедуру проведення оцінювання й змінено форму документа, який демонструє навчальний поступ учня.
У червні 2024 року Кабінет Міністрів України ухвалив Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердив операційний план заходів з її впровадження у 2024 - 2026 роках. Її реалізація буде відбуватися на системному та всебічному рівні, охоплюючи всі ланки, від національного рівня до окремих закладів освіти. Зокрема нею передбачено унормування питання введення посад вихователя ЗЗСО та асистента вихователя ЗЗСО й розробка нормативних актів щодо їх оплати праці, забезпечення наявності інклюзивних та/або спеціальних груп подовженого дня у закладах загальної середньої освіти.
Нещодавно МОН та Український інститут розвитку освіти презентували методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів із ООП. Цей документ містить практичні інструменти та поради, які дозволять в умовах інклюзивного навчання адаптувати освітній процес до індивідуальних потреб кожної дитини та відстежувати її прогрес.
Нові нормативні документи, за якими працюватиме навчальний заклад у 2024-2025 навчальному році
Як організувати успішний старт 2024/2025 навчального року та адаптувати освітній процес до нових реалій?
Наказом МОН від 07.08.2024 № 1112 затверджено Порядок та умови здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні. Цей документ вже набув чинності (він зареєстрований в Міністерстві юстиції 08.08.2024 за №1222/42567 та опублікований в Офіційному віснику України) і діє до дати припинення або скасування воєнного стану на території нашої держави. Цим Порядком визначено умови для організації очної та дистанційної форм навчання в закладах освіти й підстави для зупинення діяльності ЗЗСО.
Наказом МОН від 20.05.2024 №714 було затверджено Зміни до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти. Цей наказ зареєстрований в Міністерстві юстиції України і набув чинності з 01 серпня 2024 року (крім підпункту 6 пункту 1 змін, який набирає чинності з 01 січня 2025 року).
Відповідно до частин першої та другої статті 12 Закону України «Про повну загальну середню освіту» кількість учнів у класі (наповнюваність класу) державного, комунального закладу освіти не може становити менше 5 учнів та більше 24 учнів, які здобувають початкову освіту. Ця норма набирає чинності з 01.09.2024 й буде застосовуватись тільки 1-х класів, учні яких розпочнуть навчання у новому 2024/2025 навчальному році.
У листі МОН від 05.06.2024 № 1/9930 надано роз'яснення щодо формування мережі та розподілу освітньої субвенції.
Постановою КМУ від 05.09.2023 №985 було внесено зміни до Постанови КМУ від 13.09.2017 №684 та затверджено нову редакцію Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку, вихованців та учнів (норми цього документа застосовуються з 01.07.2024). Цей документ визначає особливості системи збору та обробки даних дітей, яка ведеться з використанням програмно-апаратного комплексу «АІКОМ» відповідальними працівниками закладів освіти, органів управління у сфері освіти та служб у справах дітей.
У листопаді 2023 року набув чинності Порядок раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти, затверджений спільним наказом Міністерства внутрішніх справ та Міністерства освіти і науки України від 18.08.2023 № 685/1013. Цим нормативним документом визначено механізм реагування поліції, ДСНС і закладів освіти у разі застосування особою або групою осіб фізичного та/або психологічного насильства (із застосуванням (не застосуванням) різних видів зброї) у закладі освіти та прилеглій до нього території й затверджено форму Паспорта безпеки.
«Раннє попередження нападу на заклад освіти: організація роботи та оформлення Паспорта безпеки»;
«Паспорт безпеки закладу освіти: детальний опис та інструкції щодо оформлення».
Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 25.07.2023 №1351 затверджено Порядок проведення медичного огляду дітей та інших осіб для зарахування їх до закладу освіти, дитячого закладу оздоровлення та відпочинку, який набув чинності з 01.10.2023. Зокрема у наказі визначено правила та процедуру проведення попередніх та медичних оглядів перед вступом до 1-го класу ЗЗСО та ЗДО й викладено нову редакцію форми первинної облікової документації № 086/о «Медична довідка (лікарський консультаційний висновок)» .
Із 2024/2025 навчального року стартує новий етап реформи НУШ, який передбачає впровадження циклу базового предметного навчання у 7-х класах закладів загальної середньої освіти. І цей етап потребує ґрунтовної підготовки вчителів, яка включає опрацювання нормативних документів та добір дієвих педагогічних інструментів.
Наказом МОН від 09.08.2024 №1120 затверджено нову редакцію Типової освітньої програми для 5 - 9 класів закладів загальної середньої освіти. Цей документ є ключовим для організації освітнього процесу, адже він містить комплекс головних освітніх компонентів. Він окреслює підходи до розроблення освітніх програм закладів освіти, визначає вимоги до здобувачів освіти та обсяг навчального навантаження, містить рекомендовані форми організації освітнього процесу та опис інструментарію оцінювання.
«Складаємо освітню програму та навчальний план для 5-9 класів НУШ за новими вимогами»
Наказом МОН від 02.08.2024 №1093 скасовано наказ МОН від 01.04.2022 №289 та затверджено рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 5-9 класів НУШ. І цей документ містить чимало нововведень! Зокрема ним визначено загальні та галузеві критерії оцінювання, правила та процедуру проведення оцінювання й змінено форму документа, який демонструє навчальний поступ учня.
У червні 2024 року Кабінет Міністрів України ухвалив Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердив операційний план заходів з її впровадження у 2024 - 2026 роках. Її реалізація буде відбуватися на системному та всебічному рівні, охоплюючи всі ланки, від національного рівня до окремих закладів освіти. Зокрема нею передбачено унормування питання введення посад вихователя ЗЗСО та асистента вихователя ЗЗСО й розробка нормативних актів щодо їх оплати праці, забезпечення наявності інклюзивних та/або спеціальних груп подовженого дня у закладах загальної середньої освіти.
Нещодавно МОН та Український інститут розвитку освіти презентували методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів із ООП. Цей документ містить практичні інструменти та поради, які дозволять в умовах інклюзивного навчання адаптувати освітній процес до індивідуальних потреб кожної дитини та відстежувати її прогрес.
Нові нормативні документи, за якими працюватиме навчальний заклад у 2024-2025 навчальному році
Як організувати успішний старт 2024/2025 навчального року та адаптувати освітній процес до нових реалій?
Наказом МОН від 07.08.2024 № 1112 затверджено Порядок та умови здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні. Цей документ вже набув чинності (він зареєстрований в Міністерстві юстиції 08.08.2024 за №1222/42567 та опублікований в Офіційному віснику України) і діє до дати припинення або скасування воєнного стану на території нашої держави. Цим Порядком визначено умови для організації очної та дистанційної форм навчання в закладах освіти й підстави для зупинення діяльності ЗЗСО.
Наказом МОН від 20.05.2024 №714 було затверджено Зміни до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти. Цей наказ зареєстрований в Міністерстві юстиції України і набув чинності з 01 серпня 2024 року (крім підпункту 6 пункту 1 змін, який набирає чинності з 01 січня 2025 року).
Відповідно до частин першої та другої статті 12 Закону України «Про повну загальну середню освіту» кількість учнів у класі (наповнюваність класу) державного, комунального закладу освіти не може становити менше 5 учнів та більше 24 учнів, які здобувають початкову освіту. Ця норма набирає чинності з 01.09.2024 й буде застосовуватись тільки 1-х класів, учні яких розпочнуть навчання у новому 2024/2025 навчальному році.
У листі МОН від 05.06.2024 № 1/9930 надано роз'яснення щодо формування мережі та розподілу освітньої субвенції.
Постановою КМУ від 05.09.2023 №985 було внесено зміни до Постанови КМУ від 13.09.2017 №684 та затверджено нову редакцію Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку, вихованців та учнів (норми цього документа застосовуються з 01.07.2024). Цей документ визначає особливості системи збору та обробки даних дітей, яка ведеться з використанням програмно-апаратного комплексу «АІКОМ» відповідальними працівниками закладів освіти, органів управління у сфері освіти та служб у справах дітей.
У листопаді 2023 року набув чинності Порядок раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти, затверджений спільним наказом Міністерства внутрішніх справ та Міністерства освіти і науки України від 18.08.2023 № 685/1013. Цим нормативним документом визначено механізм реагування поліції, ДСНС і закладів освіти у разі застосування особою або групою осіб фізичного та/або психологічного насильства (із застосуванням (не застосуванням) різних видів зброї) у закладі освіти та прилеглій до нього території й затверджено форму Паспорта безпеки.
«Раннє попередження нападу на заклад освіти: організація роботи та оформлення Паспорта безпеки»;
«Паспорт безпеки закладу освіти: детальний опис та інструкції щодо оформлення».
Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 25.07.2023 №1351 затверджено Порядок проведення медичного огляду дітей та інших осіб для зарахування їх до закладу освіти, дитячого закладу оздоровлення та відпочинку, який набув чинності з 01.10.2023. Зокрема у наказі визначено правила та процедуру проведення попередніх та медичних оглядів перед вступом до 1-го класу ЗЗСО та ЗДО й викладено нову редакцію форми первинної облікової документації № 086/о «Медична довідка (лікарський консультаційний висновок)» .
Із 2024/2025 навчального року стартує новий етап реформи НУШ, який передбачає впровадження циклу базового предметного навчання у 7-х класах закладів загальної середньої освіти. І цей етап потребує ґрунтовної підготовки вчителів, яка включає опрацювання нормативних документів та добір дієвих педагогічних інструментів.
Наказом МОН від 09.08.2024 №1120 затверджено нову редакцію Типової освітньої програми для 5 - 9 класів закладів загальної середньої освіти. Цей документ є ключовим для організації освітнього процесу, адже він містить комплекс головних освітніх компонентів. Він окреслює підходи до розроблення освітніх програм закладів освіти, визначає вимоги до здобувачів освіти та обсяг навчального навантаження, містить рекомендовані форми організації освітнього процесу та опис інструментарію оцінювання.
«Складаємо освітню програму та навчальний план для 5-9 класів НУШ за новими вимогами»
Наказом МОН від 02.08.2024 №1093 скасовано наказ МОН від 01.04.2022 №289 та затверджено рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 5-9 класів НУШ. І цей документ містить чимало нововведень! Зокрема ним визначено загальні та галузеві критерії оцінювання, правила та процедуру проведення оцінювання й змінено форму документа, який демонструє навчальний поступ учня.
У червні 2024 року Кабінет Міністрів України ухвалив Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердив операційний план заходів з її впровадження у 2024 - 2026 роках. Її реалізація буде відбуватися на системному та всебічному рівні, охоплюючи всі ланки, від національного рівня до окремих закладів освіти. Зокрема нею передбачено унормування питання введення посад вихователя ЗЗСО та асистента вихователя ЗЗСО й розробка нормативних актів щодо їх оплати праці, забезпечення наявності інклюзивних та/або спеціальних груп подовженого дня у закладах загальної середньої освіти.
Нещодавно МОН та Український інститут розвитку освіти презентували методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів із ООП. Цей документ містить практичні інструменти та поради, які дозволять в умовах інклюзивного навчання адаптувати освітній процес до індивідуальних потреб кожної дитини та відстежувати її прогрес.
Конституція України, стаття 53 (кожен має право на освіту)
Закон «Про освіту»
Закон «Про загальну середню освіту»
Закон «Про інформацію»
Закон «Про доступ до публічної інформації»
Статті 73, 78 Господарського кодексу України
Закон «Про відкритість використання публічних коштів»
Закон «Про захист персональних даних»
Закон «Про запобігання корупції»
Кому може стати в пригоді Закон «Про доступ до публічної інформації»?
Цей закон був ухвалений Верховною Радою в 2011 році. Тоді це був один із найпрогресивніших законів на рівні світової спільноти. Він і зараз займає доволі високе місце в рейтингу, хоча за ці 8 років багато країн поліпшили своє внутрішнє законодавство. Закон забезпечує механізм, який дозволяє збирати інформацію не тільки журналістам. Журналісти в цьому плані не мають жодних переваг перед іншими людьми. Закон про доступ – це дуже зручний універсальний механізм, який слугує всім активним громадянам. У даному випадку ми будемо говорити про активність батьків, які повинні використовувати цей правовий інструмент для того, щоб захищати права своїх дітей і отримувати необхідну інформацію, пов’язану з реалізацією права на освіту.
Де шукати публічну інформацію про школу?
Доступ до інформації забезпечується шляхом:
1) Систематичного та оперативного оприлюднення інформації:
В офіційних друкованих виданнях;
На офіційних веб-сайтах у мережі інтернет;
На єдиному державному веб-порталі відкритих даних;
На інформаційних стендах;
Будь-яким іншим способом;
2) Надання інформації за запитами на інформацію
Що таке публічна інформація?
Публічна інформація – це відображена на задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Які є види публічної інформації?
– Уся інформація, що перебуває у володінні суб’єктів владних повноважень, тобто органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, органів влади Автономної Республіки Крим, інших суб’єктів, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства, та рішення яких є обов’язковими до виконання (пункт перший частини першої статті 13 Закону «Про доступ до публічної інформації»).
– Інформація щодо використання бюджетних коштів юридичними особами, що фінансуються з державного, місцевого бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим (пункт два частини першої статті 13 Закону «Про доступ до публічної інформації»).
– Інформація, пов’язана з виконанням особами делегованих повноважень суб’єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг (пункт третій частини першої 13 Закону «Про доступ до публічної інформації»).
– Інформація, яка стосується постачання товарів, послуг, цін на них, якщо йдеться про суб’єктів господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями (пункт четвертий частини першої 13Закону «Про доступ до публічної інформації»).
– Інформація про стан довкілля, якість харчових продуктів і предметів побуту, аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, що сталися або можуть статися і загрожують здоров’ю та безпеці громадян (частина друга 13 Закону «Про доступ до публічної інформації»).
– Інформація, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідна інформація) (частина друга 13 Закону «Про доступ до публічної інформації»).
Що таке запит і що таке звернення?
Під зверненням громадян закон розуміє викладені в письмовій або усній формі пропозиції, зауваження, заяви, клопотання або скарги.
Запит на доступ до публічної інформації – це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформації, що перебуває у його володінні.
Закон «Про доступ до публічної інформації» не поширюється на звернення громадян, так само як і Закон «Про звернення громадян» не поширюється на доступ до публічної інформації.
Змінюємо наш освітній простір на краще...
Облаштування внутрішнього туалету завершено.
Перелік робіт,з яких розпочинався наш проєкт :
- заміна електричного кабелю,
- водопостачання,
- облаштування двох вигрібних ям для каналізаційних потреб.
Розпочинати роботу виявилося надзвичайно складно, та результат Ви зможете побачити переглянувши фото...
Внутрішня вбиральня - ініціатива батьків. Тож сьогодні хочу подякувати кожному, хто вніс свій вагомий внесок в цю добру справу.
Під час літніх робіт в пріоритеті було облаштування туалету, та все ж класна кімната ,в якій навчаються учні 3 класу, так само вимагала капітального ремонту. 1 вересня діти прийшли в чистий, світлий, відремонтований клас.
Щирі слова вдячності В. В. Брийовському за надану спонсорську допомогу в розмірі 60 тис. гривень.
Саме завдяки Вам ми змогли розпочати і завершити такий великий обсяг робіт.